Nattblogg

Känner mig jävligt trött och tråkig men här kommer bevis på att jag lever


Bullseye

God jul i efterskott! (och grattis till min kära fader)
Fick en ny telefon vilket var typ det bästa som kunde hända just nu.
Vad som är mindre bra är att jag spenderade kvällen med att känna mig på gränsen till död med illamående, magont, huvudvärk och ont i hela kroppen. Verkar som att jag fått nån influensa eller nåt, vilket känns sådär helt ärligt.
 

Countdown

Det är julafton om exakt 31 minuter (när jag skriver just det här alltså). Helt jävla sinnesjukt, nu måstejag sova. Man vill ju inte vara vaken och störa tomten när han kommer ner genom vår icke-existerande skorsden och lämnar julklapparna som redan ligger under granen. Men vafan, rätt ska vara rätt.

Don't you worry cause everybody will die

Den här får mig alltid att le. Faktiskt, hur töntigt och efterblivet som helst.
Jag är tre steg ifrån att slå in någons ansikte, blir irreterad på allt och alla. Julgranen är uppe i alla fall, så nu börjar det kännas lite mer juligt här hemma. Typ.
Ikväll ska jag på restaurang med släktingarna och familjen. Fifan. Men ser jag till att alltid ha mat i munnen har jag ju i alla fall en anledningen att inte prata med någon.m
Egentligen är jag inte riktigt så deppig som det verkar i inläggen, måste bara ventilera ut allt det dåliga, så det blir liksom det inläggen handlar om.

2 dagar

Nu har mina släktingar kommit för att fira jul här. Ungefär precis samtidigt som farmor och farfar kom hit försvann alla julkänslor och jag blev den där äckligt dryga stereotypiska tonåringen som jag hatar att vara.
Men så är det. f
Julen ska bli bra i alla fall, även om det innebär att jag får låtsas orka med farmor.
Jag upptäckte också att jag är allergisk mot kanel (inte om jag äter den vad jag har märkt, men om jag får den på huden), vilket suger rätt hårt för då kan jag inte göra kanelhonungsmasken längre.
Det var väl typ det jag hade på hjärtat ikväll.

Svensk vinter när den är som finast

Bara för att Åsa ser så mysig ut lägger jag ut en bild på henne. Ja. 
 
Vi överlevde jordens undergång by the way, ifall ni missat det.

Taggar jordens undergång

Är dock osäker på när denna undergång ska ske.Men antingen inatt eller imorgon antar jag.
Jag lär väl märka när det händer liksom.

Deer in the headlights

Jag vet inte vad jag håller på med, men inspirationen bara forsar in trots att jag bara har gamla foton att jobba med. Ikväll blev resultatet ett rådjur. Typ. Uppförstorade ögon och ett par horn, bara för att liksom.
Hade två prov idag som gick bajs, men jag glad ändå, för imorgon är det julavslutning på Thorén! WOOOO!
Men nu väntar sängen, inte helt fel det heller.

Graffiti


Långt inlägg om ingenting

Jag glömde helt att kommentera hel tredje-advent-grejen. Fett kul i alla fall.
Snart 1/6 av gymnasiet avklarad. Fatta. På riktigt. Kommer fortfarande ihåg första dagen och ibland får jag värsta deja vu-känslan i form av ångest som får mig att vilja kräkas.
Vad fan hade jag att vara nervös för egentligen?
Allt har ju ordnat upp sig och livet känns bara asbra trots att jag är dålig i skolan för första gången någonsin.
 
Har fått jullovsjobb också.
Catching.
Nej men pengarna är välkomna i min tomma plånbok, plus att det blir en liten flykt under ett par dagar från los släktings.
 
Men livet rullar på för första gången på länge, det är fan sånna här tider man ska minnas. But brace yourself, PMS is coming. Men just nu mår jag bra i alla fall, så jag ska fan inte klaga.

Jordens undergång


I want to see the world


London, England

Saknar London. Tröstar mig själv med att göra en färgglad remake på en av de få och fula bilder jag tog när jag var där.

Minnen

Jag tänker inte lägga upp någon Lucia-bild. Dels för att jag inte har någon. Jag glömde också kommentera hela 12/12/12 12:12-grejen. Känns som att 11/11/11 11:11 var lite ballare dock.
Hemma även idag, tänker bli helt frisk innan jag går till skolan igen.
Hur som helst, här är en bild på småländska fåglar i vattnet mellan Kalmar och Öland som jag tog förra eller förrförra sommaren hos mommo-o-moffa. Lite (mycket) effekter på det och den är som ny (eller jättegammal) igen!

Losing it

Idag har jag varit hemma och mått dåligt. Min förkylning bröt ut i fredags och fram tills igår har jag mått bajs. Nu känns det dock lite bättre. Hatar att vara förkyld i mer än typ en dag, med snor som rinner och slem som sprutar så fort man nyser (det där var jävligt äckligt skrivet...). 
Men ja...det var väl typ det jag hade att dela med mig av.

Fuck it.

Just nu mår jag så jävla bra. Inte fysiskt (men förkylning är liksom en del av vintern), men psykiskt. Jag som annars är värsta bitterfittan. Visst klagar jag på skolanochlivetochmänniskor som vanligt, men egentligen så störs jag inte av skiten som händer. Så ja, jag mår bra helt enkelt. Ville bara säga det.
 

Sweet saturday

Sitter i soffan med ont i halsen och huvudvärk. Ingen pulka för mig ikväll alltså. Jävla aparsel då...

It's called art

Så fort jag fyller arton är det min tur. Så länge får jag nöja mig med photoshop.

Svensk vinter

Fyfan vilket väder det varit idag. Snökaos och tåg som vägrade komma. Men jag gillar fortfarande den svenska vintern, bara i en lite mindre dos.

La Lune


Stockhomsväder

Har spenderat helgen i Åsas stuga. Kallt som satan men mysigt ändå. Vi har varit besvikna på julkalendern, suttit vid brasan, spelat in brutalt fula filmer, fotat och bara haft det bäst.
Och idag är det första advent!
Det är brutalt kallt ute och massor av snö, men det känns bra ändå. Dels för att det är precis så det ska vara i december och dels för att det bevisar att den globala uppvärmningen inte spårat ur helt än.